Regulamin Sklepu
1. Postanowienia ogólne
Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest regulacja warunków sprzedaży oraz funkcjonowania Sklepu internetowego. Zgodnie z art. 384 Kodeksu Cywilnego przedmiotowy Regulamin jest częścią umowy zawartej ze Sprzedającym. Złożenie skutecznego Zamówienia możliwe jest po akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet, poprzez system sklepowy zamieszczony na stronie internetowej www.peggystore.pl
DANE FIRMY
FHU Jolanta Kałużyńska
Głogowska 248/311 61-104 Poznań
Regon : 630628481
NIP : 7821406178
Kupującym może być każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posługująca się własnym kontem poczty elektronicznej oraz posiadająca podmiotowość prawną uprawniającą ją do dokonywania czynności prawnych zgodnie z przepisami prawa. Przez Konsumenta – należy rozumieć osobę fizyczną nabywającą produkty w Sklepie Internetowym, w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego. Do podmiotów innych niż Konsumenci nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Informacje zawarte na stronach internetowych Sprzedającego nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Sprzedający prezentuje zdjęcia oferowanych produktów. Ponadto, dokłada wszelkich starań, aby prezentowane zdjęcia były najwyższej jakość i w najwyższym stopniu odzwierciedlały rzeczywisty stan i kolorystykę prezentowanych produktów. Ceny w Sklepie Internetowym Sprzedającego podawane są w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto (zawierają wszystkie ich składniki w tym należny podatek VAT).
Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w katalogu produktów, wprowadzania nowych produktów do Sklepu Internetowego i usuwania niedostępnych produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sprzedającego oraz wprowadzania w nich modyfikacji. Właściwości towarów opisane są przy każdym produkcie umieszczonym na poszczególnej stronie sklepu internetowego Peggy Store.Prosimy Klientów, aby mieli na uwadze, że wyroby jubilerskie mają specyficzne właściwości, w tym, że każdy z takich wyrobów jest niepowtarzalny i minimalnie odróżnia się od innych egzemplarzy takiego samego towaru oraz że są one niewielkich rozmiarów, a ich wizerunki prezentowane w sklepie Peggy Store mają charakter informacyjny. Informujemy także, że na wygląd towarów ma wpływ rozmiar i ustawienie parametrów monitora.
2. Płatności
Wszystkie możliwe płatności:
mTransfer, Płacę z Inteligo, MultiTransfer, Płacę z iPHO, Przelew 24, Przelew z BPH, Pekao24Przelew, Płać z ING, Milennium-Płatności Internetowe, Płacę z Alior Bankiem, Płacę z Citi Handlowy, R-Przelew, MeritumBank Przelew, ePay Way Toyota Bank, Płać z BOŚ, eurobank-płatność online, Szybkie Płatności Internetowe z Deutsche Bank PBC, Płacę z Alior Sync, Płacę z IKO, PeyPay, Płacę z Idea Bank.
3. Czas realizacji zamówienia
Zamówienia realizowane są zazwyczaj w ciągu 10 dni roboczych, jednakże zawsze staramy się, by Twoja przesyłka dotarła do Ciebie jak najszybciej. W sytuacjach wyjątkowych czas może wydłużyć się do 21 dni roboczych, każdy produkt jest wykonany pod klienta. Przy każdym produkcie wskazana jest informacja o czasie realizacji zamówienia. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
4. Zwrot i wymiana zakupionego produktu
Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia wydania produktu bez podawania przyczyny. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał do nas paczkę powrotną z formularzem zwrotu. Kupujący zwracając towar powinien przesłać towar w oryginalnym opakowaniu wraz z paragonem i formularzem zwrotu, zgodnie z poniższymi danymi kontaktowymi: PEGGY STORE GŁOGOWSKA 248 BOX 311, 61-104 POZNAŃ contact.peggystore@gmail.com W przypadku odstąpienia od umowy, na zasadzie wskazanej w pkt. 1, zarówno Sprzedający jak i Klient są zobowiązani do zwrotu wszystkiego, co otrzymali od drugiej strony na mocy zawartej umowy z zastrzeżeniem pkt 6 §4 niniejszego regulaminu.
Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
UWAGA: Wszystkie pierścionki oraz kamienie naturalne nie podlegają odstąpieniu od umowy.
Zgodnie z pkt. 3 art. 38 Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeśli produkt został wykonany na zamówienie indywidualne klienta. W przypadku pierścionków kryształki są zamawiane indywidualnie pod klienta, a każdy produkt jest wykonany całkowicie ręcznie, dlatego nie ma możliwości odstąpienia od umowy. Istnieje możliwość powiększenia bądź zmniejszenia pierścionka, w tym celu prosimy o kontakt na contact.peggystore@gmail.com Odstąpienie od umowy nie jest możliwe również w przypadku naszyjników z kamieniami naturalnymi, gdyż każdy kamień indywidualnie jest dobierany, a następnie zamawiany pod klienta.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, co oznacza, że w przypadku wybrania przesyłki innej, niż paczkomat InPost, Sprzedawca nie zwróci Klientowi kosztu przesyłki, którą zapłacił za dostarczenie zamówienia do Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi należne płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Klient za zgodą Sprzedającego może w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu wymienić go na inny. W takim przypadku Kupujący powinien skontaktować się z Sprzedającym za pośrednictwem adresu e-mail: contact.peggystore@gmail.com.
5. Ochrona danych osobowych
Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich brak uniemożliwia dokonanie realizacji złożonego zamówienia. Dokonując zakupu Kupujący wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez Sprzedającego danych osobowych w celu i w zakresie potrzebnym dla wykonania przez Sprzedającego zamówienia (tj. dla dostarczenia Kupującemu przesyłki i dokonania rozliczeń).
Administratorem danych osobowych jest:
FHU Jolanta Kałużyńska
Głogowska 248/311 61-104 Poznań
Regon : 630628481
NIP : 7821406178
Dane będą przetwarzane z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa, które określono w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz w wydanych na jej podstawie przepisach wykonawczych. Kupujący ma prawo swobodnego dostępu (wglądu) do swoich danych osobowych, prawa ich poprawiania, a także prawa żądania zaprzestania ich przetwarzania oraz ich usunięcia z bazy danych, co należy zgłosić w formie pisemnej do sprzedającego na adres poczty email: contact.peggystore@gmail.com Kupujący może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych za pośrednictwem korespondencji e-mailowej. Są to informacje tematycznie związane z działalnością Sklepu Internetowego oraz komunikaty o ofertach specjalnych.
6. Reklamacje z tytułu gwarancji
Reklamacje uznawane są tylko i wyłącznie jeżeli, produkt posiada wadę ukrytą lub nie posiada cech określonych przez producenta. Prawo do reklamowania towaru obowiązuje przez rok licząc od dnia otrzymania zamówienia. Reklamacje mogą być rozpatrzone po odesłaniu produktu do Peggy Store, którego koszty pokrywa klient. Peggy Store nie odpowiada za uszkodzenia towaru powstałe w transporcie dokonywanym na zlecenie Klienta.
Jeżeli klient odesłał produkt, a reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, Peggy Store zwraca koszt odesłanych towarów na saldo klienta.
Reklamacje wysłane do Peggy Store po terminie gwarancyjnym lub rozpatrzone negatywnie mogą zostać obciążone dodatkową opłatą związaną z odesłaniem towaru do Klienta. Produkty rozpatrzone negatywnie będą odsyłane tylko na wyraźną prośbę Klienta. W innym wypadku produkt zostaje w hurtowni Peggy Store, a na saldo Klienta zwrócona zostanie kwota równowartości rzeczywistej wartości srebra użytego do wyprodukowania produktu. Sprzedawca ma 14 dni roboczych na odesłanie odrzuconej reklamacji.
Jeżeli produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego, tj.: pęknięcia, złamania, rozciągnięcia, wygięcia, zgniecenia na skutek wynikającej siły zewnętrznej jak i przebarwienia po użyciu środków, które mogą wpływać na powłokę produktu tj: środki czystości, perfumy, kwasy itp. lub produkt jest nie kompletny (brak któregoś z elementów w tym kamieni utraconych w wyniku nieodpowiedniego użytkowania). Klient nie może się powołać na uprawnienia przysługujące mu z tytułu rękojmi, na prawo do odstąpienia od umowy, ani żadne inne. Gwarancji nie podlegają również: utlenianie się srebra, objawiające się żółknięciem biżuterii, gdyż jest to naturalny proces zachodzący na srebrze w kontakcie z powietrzem.
każda ingerencja w produkt określana jako: zmiana rozmiaru pierścionka, wymiana kamienia jubilerskiego, grawerowanie powierzchni oraz wszelkiego rodzaju usługi jubilerskiej wykonane przez osoby trzecie
7. Charakterystyka i zasady użytkowania biżuterii
Biżuteria Peggy Store dostępna na stronie www.peggystore.pl wykonana jest ze złota próby 585 lub ze srebra próby 925, dostępna jest również wersja pozłacana pokryta 24k złotem.
Złoto i srebro
Złoto i srebro są metalami szlachetnymi podatnymi na rozciąganie i ich naturalną właściwością jest to, iż ulegają one zużyciu. W szczególności srebro, które matowieje z czasem oraz ulega utlenianiu, co w konsekwencji może skutkować ciemnieniem powierzchni. Proces ten będzie postępował szybciej, jeśli srebro będzie w kontakcie z perfumami, siarką, lakierem do włosów, kremami, chlorem, słoną wodą i kwaśnym poziomem ph skóry. Wszystko to zależy od pielęgnowania i użytkownika biżuterii.
Matowienie nie występuje więc z winy producenta. Każde działanie niezgodne z opisanymi w niniejszym punkcie zaleceniami i wskazówkami jest użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem biżuterii.
8. Czyszczenie biżuterii
Jeśli chcesz czyścić swoją złotą biżuterię w domu, dodaj odrobinę płynu do mycia naczyń do ciepłej wody. Pozostaw biżuterię na 3-4h w naczyniu, tak aby zanieczyszczenia opadły na dno. Po tym czasie opłucz biżuterię zimną wodą w celu zmycia płynu do mycia naczyń oraz resztek nieczystości i pozostaw do wyschnięcia.
Należy pamiętać, że tego typu zabiegu nie stosuje się przy czyszczeniu rzemyków, sznurków oraz biżuterii z perłami. Nie należy moczyć ani trzeć tych przedmiotów.
Jeżeli natomiast chcesz wyczyścić swoją srebrną biżuterię w domu to zalecamy zakupić specjalną ściereczkę czyszczącą do biżuterii. Materiał, z którego jest ona wykonana nie narazi Twojej biżuterii na zarysowania bądź jakiekolwiek inne zmiany. Ściereczka do polerowania biżuterii może być przydatna do odświeżania biżuterii, a tym samym uzyskania połysku na matowej powierzchni.
UWAGA: nie zalecamy stosowania tej metody czyszczenia w odniesieniu do srebra pozłacanego, gdyż czyszczenie ściereczką do polerowania przyspiesza znikanie złotej warstwy z biżuterii.
Nie wolno narażać biżuterii na kontakt ze żrącymi środkami chemicznymi oraz środkami do czyszczenia biżuterii. Takie środki czyszczące mogą doprowadzić do zmiany koloru biżuterii i uszkodzenia części organicznych, takich jak skóra czy perły.
Każde działanie niezgodne z opisanymi w niniejszym punkcie zaleceniami i wskazówkami jest użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem biżuterii.
9. Użytkowanie
Jeśli chcesz, aby Twoja srebrna biżuteria posłużyła Ci na dłużej, unikaj kontaktu wyrobów Peggy Store z wodą, perfumami, chlorem, czy środkami chemicznymi. Postaraj się również przy każdej kąpieli zdejmować biżuterię. U każdej osoby ścieranie się złocenia odbywa się w innym czasie, ponieważ wiele zależy od pH skóry, jak również od tego, czy biżuteria ma kontakt z wodą (kąpiel, mycie rąk, basen, itd), czy ma kontakt z perfumami, kremami, fluidem i innymi substancjami znajdującymi się, czy to na ciele, czy ubraniu.
Zalecamy przechowywanie biżuterii w szczelnie zamkniętych pudełkach, w których wysyłamy biżuterię.